Všeobecné obchodní podmínky

 

1.       Kdo jsme, co děláme a jak se s námi můžete spojit?

1.1.          Součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek (dále jako „VOP“) jsou dokumenty Pravidla používání cookies a Zásady zpracování osobních údajů, kterými plníme svou informační povinnost vůči Vám ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním Vašich osobních údajů, včetně zpracování pro účely zasílání obchodních sdělení.

1.2.          Tyto VOP upravují práva a povinnosti mezi naší půjčovnou – společností Most k domovu s.r.o., IČO: 24254720, se sídlem Praha 5 - Zbraslav, Karla Černého 1459/1, PSČ 15600, vedenou u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 169773 (dále jen „my“ nebo „pronajímatel“ nebo „půjčovna“) – a Vámi jako fyzickou osobou, která je spotřebitelem (dále jen „Vy“ nebo „nájemce“).

1.3.          Zabýváme se pronájmem kompenzačních a rehabilitačních pomůcek, abyste mohli pomůcky využívat i ve Vašem domácím prostředí. Nabídku pomůcek najdete na našich webových stránkách www.mostkdomovu.cz.  Seznam pomůcek tvoří přílohu č. 1 těchto VOP.

1.4.          V případě, že si nevíte rady s výběrem pomůcky, nebo máte zájem o pomůcku, která aktuálně není dostupná, můžete nás kontaktovat na e-mailové adrese pujcova@mostkdomovu.cz nebo na telefonním čísle +420 212 248 037.

 

2.       Co jsou tyto všeobecné obchodní podmínky a co se v nich dozvíte?

2.1.          Tyto VOP vydáváme v souladu s ustanoveními § 1751 a § 2316 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), a tvoří nedílnou součást všech smluvních ujednání mezi Vámi a půjčovnou.

2.2.          Obchodní podmínky blíže vymezují a upravují naše vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě uzavřené nájemní smlouvy.

2.3.          Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu si od nás pronajmout pomůcky, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání pomůcky v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

2.4.          Nájemce je spotřebitelem, tedy fyzickou osobou, která při uzavírání a plnění nájemní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Na spotřebitele se vztahují některá ustanovení OZ, která ho zvlášť chrání. Tyto VOP všechna tato ustanovení zohledňují.

2.5.          Nájemní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Nájemní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce a pouze české znění je závazné; překlady do jiných jazyků mají pouze informativní povahu, nestanoví-li obecně závazné právní předpisy jinak.

2.6.          Můžeme Vám zasílat informace související s naší činností, službami nebo podnikem (obchodní sdělení) především ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a to prostřednictvím Vaší poštovní adresy, adresy elektronické pošty, telefonního čísla (SMS), pokud jste souhlas se zasíláním prostřednictvím e-mailu předem neodmítli. Můžete svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení kdykoli odvolat.

 

3.       Jaké pomůcky nabízíme?

3.1.          Web půjčovny obsahuje pomůcky, které si můžete pronajmout a následující informace:

3.1.1. název pomůcky,

3.1.2. fotografie pomůcky (upozorňujeme, že pomůcka na fotografii se může od dodané pomůcky mírně lišit, pro posouzení souladu pomůcky s konkrétní nabídkou je vždy rozhodující textový popis pomůcky);

3.1.3. specifikace pomůcky dle její povahy;

3.1.4. cena pomůcky – uvádíme konečnou cenu včetně DPH; dále uvádíme náklady za navrácení pomůcky. Cena pomůcky nezahrnuje náklady na dopravu pomůcky k Vám a za montáž a demontáž, není-li v nabídce uvedeno jinak.

3.2.          Veškerá nabídka pronájmu pomůcek umístěná na našem webu je pouze informativního charakteru. Nejsme povinni uzavřít nájemní smlouvu, dokud nepotvrdíme Vaši objednávku.

3.3.          Webové stránky obsahují dále informace o nákladech spojených s dopravou, montáží a demontáží pomůcek. Tyto platí pouze tehdy, když je pomůcka doručována v rámci území České republiky.

3.4.          Vyhrazujeme si právo dodat Vám pomůcku v jakémkoliv barevném provedení. Odesláním poptávky s tímto souhlasíte.

 

4.       Jak spolu uzavřeme nájemní smlouvu?

4.1.          Pro projevení zájmu o uzavření nájemní smlouvy vyplňte objednávkový formulář na webu půjčovny. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

4.1.1. typu pomůcky;

4.1.2. způsobu úhrady nájemného;

4.1.3. požadovaném způsobu doručení pomůcky; a

4.1.4. nákladech spojených s dodáním pomůcky

(dále jen jako „objednávka“).

4.2.          Objednávka je nabídkou k uzavření nájemní smlouvy. Jak bylo řečeno výše, můžeme Vaši objednávku odmítnout a nejsme povinni nájemní smlouvu uzavřít.

4.3.          Před odesláním objednávky Vám je umožněno zkontrolovat a potvrdit údaje, které jste do objednávky vložili. Před odesláním objednávky musíte potvrdit seznámení se s VOP zaškrtnutím volby „Souhlasím s obchodními podmínkami“.

4.4.          Znění platných obchodních podmínek je Vám přímo dostupné prostřednictvím odkazu u volby „Souhlasím s obchodními podmínkami“, nebo též na webu půjčovny.

4.5.          Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Dokončit a zaplatit objednávku“. Údaje, které uvedete v objednávce, považujeme za správné, protože jste měli možnost zkontrolovat a měnit údaje v objednávce.  Neprodleně po obdržení objednávky Vám potvrdíme, že jsme Vaši objednávku dostali elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce (dále jen „Váš e-mail“). Můžete objednávku stornovat (odvolat návrh na uzavření nájemní smlouvy) od okamžiku odeslání objednávky až do zahájení kompletace objednávky, a to telefonicky nebo e-mailem na adresu pujcovna@mostkdomovu.cz.

4.6.          Jsme vždy oprávněni Vás požádat o dodatečné potvrzení objednávky vhodným způsobem (například písemně či telefonicky). Odmítnete-li objednávku potvrdit, nepovažuje se objednávka za nabídku k uzavření smlouvy a nepřihlížíme k ní.

4.7.          Berete na vědomí a výslovně souhlasíte s tím, že zobrazení pomůcky na webu půjčovny je pouze ilustrační a indikativní, a že můžeme pomůcku dodat v libovolném provedení. Závazný je textový popis pomůcky.

4.8.          Veškerá nabídka pomůcek na stránkách půjčovny je pouze informativní a nezávazná. V případě, že Vámi poptávaná pomůcka není dostupná, budeme Vás obratem kontaktovat a domluvíme další postup (např. nahrazení objednané pomůcky jinou, odložení termínu dodání pomůcky, popř. zrušení objednávky atp.). Objednávku můžeme také odmítnout.

4.9.          Nájemní smlouva mezi námi a Vámi je uzavřena okamžikem, kdy Vám doručíme potvrzení o přijetí objednávky (akceptace objednávky). Toto potvrzení Vám zašleme na Váš e-mail společně s písemným vyhotovením nájemní smlouvy, včetně VOP.

4.10.       Pronajatou pomůcku nejste oprávněni přenechat do nájmu jiné osobě, dát ji do zástavy, či ji převést na jiného.

4.11.       Nájemní smlouva, jejíž součástí jsou VOP, je archivována půjčovnou v elektronické podobě, a není přístupná.

4.12.       Souhlasem s těmito VOP souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání nájemní smlouvy. Náklady Vám vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením nájemní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradíte sami, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

5.       Jak zjistíte výši nájemného za pomůcku a jak jej budete hradit? Hradí se kauce?

5.1.          Výši nájemného za konkrétní pomůcku najdete v příloze č. 1 těchto VOP (dále jen „ceník“) a naleznete jej na stránkách půjčovny.

5.2.          Společně s prvním nájemným jste nám povinni zaplatit také náklady spojené s dodáním pomůcky ve výši dle ceníku souvisejících služeb, který tvoří přílohu č. 2 těchto VOP.

5.3.          V případě některých pomůcek požadujeme nejpozději s úhradou prvního nájemného také uhrazení kauce. Výše kauce se liší v závislosti na hodnotě konkrétní pomůcky a je stanovena v ceníku. Tato kauce je vratná v plné výši, přičemž jsme oprávněni ji využít na úhradu nákladů dle čl. 8.4, pokud pomůcku vrátíte nadměrně opotřebenou nebo znečištěnou.

5.4.          První platba se platí vždy při převzetí pomůcky v hotovosti na jedno měsíční období počínaje běžet dnem převzetí pomůcky. K této platbě se připočtou i náklady na dopravu a kauce dle ceníku souvisejících služeb, který tvoří přílohu č. 2 těchto VOP.

5.5.          Od druhého měsíčního období nájmu se faktura vystavuje k 16. dni v měsíci pro pomůcky pronajaté mezi 1. a 15. dnem v měsíci nebo k poslednímu dni v měsíci pro pomůcky pronajaté mezi 16. dnem a posledním dnem v měsíci. Splatnost faktur je 14 dnů.

5.6.          Od druhé platby se nájemní hradí bezhotovostně na účet 5322473399/0800 vedený u ČS a.s.:

5.6.1. při zadání trvalého příkazu použijte pro variabilní symbol číslo smlouvy; nebo

5.6.2. při zadávání platebního příkazu každý měsíc použijte variabilní symbol z faktury (daňového dokladu).

5.7.          Faktury se zasílají na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

5.8.          Při předčasném ukončení nájemní smlouvy má nájemce nárok na vrácení poměrné části již uhrazeného nájemného za nevyužité dny. Náhrada bude vypočtena poměrným rozdělením měsíčního nájemného. Vrácení přeplatku je podmíněno potvrzením dobropisu z Vaší strany. Dobropis Vám bude zaslán na Váš e-mail. Po jeho potvrzení Vám částku vrátíme bezhotovostně na účet, ze kterého byla poslední úhrada provedena, a to nejpozději do 30 dnů.

5.9.          Nájemné je považované za zaplacené připsáním příslušné částky na účet pronajímatele.

5.10.       V případě prodlení s úhradou nájemného vzniká půjčovně nárok na úhradu úroku z prodlení v zákonné výši.

5.11.       V případě, že dlužné nájemné není uhrazeno do splatnosti následujícího nájemného, jsme oprávněni smlouvu s Vámi vypovědět a následně přistoupit k odebrání pomůcky.

 

6.       Jak k Vám pomůcku dopravíme a kolik doprava stojí?

6.1.          Dopravu pomůcek zajišťuje půjčovna, nebo si je nájemce může vyzvednout osobně. U pomůcek, které vyžadují předchozí montáž nebo instruktáž, je doprava zajištěna výhradně půjčovnou – jejich seznam je uveden v příloze č. 1 VOP. Po uzavření nájemní smlouvy Vás nejpozději do 3 pracovních dnů kontaktujeme za účelem dohodnutí termínu dodání nebo vyzvednutí. Doprava pomůcky a montáž je zpoplatněna dle ceníku souvisejících služeb, který tvoří přílohu č. 2 VOP.

6.2.          Jsme-li povinni Vám podle nájemní smlouvy dodat pomůcku na místo Vámi určené v objednávce, jste povinni se na dohodnuté místo v dohodnutém termínu dostavit. Pokud je s pomůckou pro její povahu spojena i montáž (např. polohovací postel), jste povinni na Vámi určeném místě prostředí přizpůsobit tak, aby zde mohla proběhnout montáž pomůcky.

6.3.          Nedojde-li k předání pomůcky na místě nebo není-li možné provést na místě montáž, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručením pomůcky.

6.4.          Při převzetí pomůcky jste povinni zkontrolovat neporušenost pomůcky a její funkčnost. V případě jakýchkoliv závad jste povinni tyto neprodleně oznámit odpovědné osobě, která zajišťuje dopravu, montáž a instruktáž.

6.5.          Převzetí pomůcky potvrdíte podpisem předávacího protokolu.

 

7.       Na jak dlouhou se nájemní smlouva uzavírá? Jak můžete vypovědět nájemní smlouvu? Co dělat, když pomůcky z jakéhokoliv důvodu již nechcete?

7.1.          Nájemní smlouva se uzavírá na dobu 1 měsíce, 3 měsíců, 6 měsíců nebo na dobu neurčitou. Specifikaci doby trvání nájemní smlouvy si můžete určit v objednávkovém formuláři.

7.2.          Pokud máte zájem o prodloužení sjednané doby nájmu, můžete o něj požádat nejpozději do 10 kalendářních dnů před ukončením platnosti původní smlouvy prostřednictvím naší e-mailové adresy pujcovna@mostkdomovu.cz.

7.3.          V případě, že užíváte pomůcku i po uplynutí nájemní doby a nevyzveme Vás do jednoho měsíce k vrácení pomůcky, platí, že nájemní smlouva byla znovu uzavřena za podmínek ujednaných původně.

7.4.          Nájemní smlouvu můžete kdykoliv vypovědět. Výpovědní doba je desetidenní a začíná plynout dnem doručení výpovědi. Oznámení o výpovědi smlouvy je třeba zaslat písemně na adresu půjčovny či elektronicky na e-mailovou adresu pujcovna@mostkdomovu.cz.

7.5.          Je-li nájemní smlouva uzavřena na dobu neurčitou, může být kdykoliv vypovězena i z naší strany. V takovém případě je výpovědní doba jednoměsíční a začíná plynout dnem doručením výpovědi.

7.6.          Půjčovna může nájemní smlouvu vypovědět bez výpovědní doby v případě, pokud byste nezaplatili nájemné ani do splatnosti následujícího nájemného. Totéž platí pro případ, že nájemce pomůcku opotřebovává nad míru přiměřenou okolnostem, hrozí zničení pomůcky, a ani po výzvě ze strany půjčovny nedojde k nápravě. V takových případech přistoupíme k neprodlenému odebrání pomůcky.

 

8.       Jak můžete pomůcku reklamovat? Jaká jsou Vaše práva v případě, že dojde k poškození nebo opotřebení pomůcky?

8.1.          Odpovídáme Vám za to, že pomůcka při převzetí nemá vady:

8.1.1.  má vlastnosti, které jsem si ujednali, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které jsme my nebo výrobce popsali nebo které jste očekávali s ohledem na povahu pomůcky,

8.1.2. se pomůcka hodí k účelu, který pro jeho použití uvádíme nebo ke kterému se pomůcka tohoto druhu obvykle používá,

8.1.3. pomůcka odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

8.1.4. je pomůcka v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a

8.1.5. pomůcka vyhovuje požadavkům právních předpisů.

8.2.          Máte právo se při předání přesvědčit, že je pomůcka v dobrém stavu, popř. že je funkční.

8.3.          Půjčovna Vás vždy seznámí s pravidly pro zacházení s pomůckou. U některých pomůcek Vám jsou předány také písemné pokyny k používání pomůcky. Veškerými pokyny jste povinni se bezvýhradně řídit. Půjčovna neodpovídá za žádnou újmu způsobenou používáním pomůcky mimo tyto pokyny.

8.4.          Jste povinni dbát, aby nedocházelo k neúměrnému opotřebení nebo zničení pomůcky. Neodpovídáte za opotřebení způsobené řádným užíváním. V případě, že je pomůcka opotřebená nadměrně nebo je znečištěná, jsme oprávněni použít kauci na úhradu nákladů za očištění či opravu pomůcky.

8.5.          Nájemce není oprávněn provádět žádné opravy, úpravy, montáže, demontáže ani jiné zásahy do pronajaté pomůcky.

8.6.          Zjistíte-li, že pomůcka má vadu, pro kterou ji nelze řádně užívat nebo ji lze užívat jen se značnými obtížemi, můžete ji reklamovat. Neprodleně nás kontaktujte, abychom Vám mohli poskytnout jinou pomůcku sloužící témuž účelu. Po dobu, kdy jste nemohli pomůcku řádně užívat, máte nárok na slevu z nájemného. Právo na slevu z nájemného je třeba uplatnit u půjčovny do konce sjednané doby nájmu, jinak toto právo zaniká. Tuto slevu nelze uplatnit, pokud jste poškození nebo zničení pomůcky sami způsobili.

8.7.          Pokud dojde ke ztrátě nebo zničení pomůcky, informujte o tomto půjčovnu bezodkladně. Jste povinni platit nájemné, dokud nám neoznámíte poškození, ztrátu nebo zničení pomůcky.

 

9.       Jak můžete pomůcku vrátit po skončení nájmu?

9.1.          Jste povinni pomůcku půjčovně vrátit nejpozději poslední den doby nájmu ve stejném technickém stavu (kromě přiměřeného opotřebení) a ve lhůtě, místě a čase sjednaném v nájemní smlouvě. Přiměřené opotřebení neznamená zhoršení stavu pomůcky zaviněné nesprávnou manipulací nebo nedodržením předepsané údržby. Při předávce pomůcky bude provedena prohlídka.

9.2.          V případě, že je s vrácením pomůcky spojena demontáž, je třeba termín demontáže objednat s dostatečným předstihem (nejméně 1 týden) na e-mailové adrese pujcovna@mostkdomovu.cz. Demontáž je zpoplatněna dle ceníku souvisejících služeb, který tvoří přílohu č. 2 těchto VOP.

9.3.          Při předání Vám vrátíme kauci, pakliže nenastane nějaká situace předpokládaná těmito VOP (poškození pomůcky, nadměrné znečištění pomůcky atp.).

9.4.          Předávací protokol o vrácení pomůcky obsahuje údaje o vrácené pomůcce a příslušenství, jako např. výrobní číslo pomůcky a popis technického stavu. Předávací protokol bude podepsán Vámi a pracovníkem půjčovny. Odmítnete-li předávací protokol podepsat, podepíše jej pouze pracovník půjčovny a nejméně dva svědci, jejichž identita bude uvedena na protokolu.

 

10.   Jak zpracováváme a chráníme Vaše osobní údaje?

10.1.       Svou informační povinnost vůči Vám ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním Vašich osobních údajů pro účely plnění nájemní smlouvy, pro účely jednání o nájemní smlouvě a pro účely plnění našich veřejnoprávních povinností plníme prostřednictvím dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.

 

11.   Jak si u nás můžete stěžovat?

11.1.       Pokud se nedohodneme jinak, veškerá korespondence související s nájemní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb či doručovatele (dle volby odesílatele). Veškerá naše sdělení Vám budeme doručovat na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávkovém formuláři.

11.2.       Pokud budete s něčím nespokojení, můžete u nás podat stížnost.

11.3.       Pro příjem stížností jsme určili pověřenou osobu, která přijímá stížnosti na kontaktu pujcovna@mostkdomovu.cz. Vždy Vám elektronicky potvrdíme přijetí stížnosti.

11.4.       V případě opakované stížnosti je pověřená osoba odpovědná za její projednání s nadřízeným pracovníkem.

11.5.       Stížnosti vyřizujeme bez zbytečné prodlevy, nejdéle do 30 kalendářních dnů. O způsobu vyřízení stížnosti Vás informujeme elektronicky nejpozději ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pokud je to nezbytné pro efektivní uplatnění Vašich práv, poskytneme Vám potřebné poučení o dalších možnostech.

 

12.   Jak můžete řešit spory s námi?

12.1.       V případě, že dojde mezi námi a Vámi jako spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z nájemní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, případně stížností podle předchozího článku těchto VOP, můžete podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

12.2.       K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ je možné využít při řešení sporů mezi námi z této  smlouvy.

 

13.   Pár slov na závěr

13.1.       Sjednáváte si s námi, že se vztah z nájemní smlouvy řídí českým právem, a to i v případě, že obsahuje zahraniční prvek. Volbou práva podle předchozí věty nejste zbaveni ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

13.2.       Je-li některé ustanovení smlouvy, jejíž součástí jsou VOP, neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého z ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

13.3.       Změny a doplňky nájemní smlouvy vyžadují textovou podobu.

13.4.       Obě smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolnosti, a ustanovení § 1765 odst. 1 a 1766 OZ se nepoužije.

13.5.       Nájemce prohlašuje, že si je vědom skutečné hodnoty poskytnutého plnění a bezvýhradně souhlasí se sjednanou cenou plnění.

13.6.       Při pochybnostech o tom, zda byla pomůcka dodána nebo zda byl jiný úkon (volání, odeslání elektronické či faxové zprávy, výzva, upomínka apod.) proveden, je rozhodující výpis ze systému půjčovny nebo příslušného dodavatele služeb půjčovny.

13.7.       Znění VOP můžeme měnit, doplňovat či rušit. Veškeré právní vztahy vzniklé mezi námi před nabytím účinnosti VOP zůstávají i nadále v platnosti, považují se ve svém souhrnu za nájemní smlouvu a řídí se VOP v příslušném znění.

13.8.       Pro nájemce je rozhodující celý a úplný obsah případné nájemní smlouvy a odsouhlasení VOP nájemcem je předpokladem uzavření nájemní smlouvy. Tímto není vyloučena možnost půjčovny uzavřít s nájemcem nájemní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

13.9.       Nájemce tímto prohlašuje, že se plně seznámil s obsahem a zněním VOP a s významem jednotlivých ujednání před podáním objednávky, a že veškerá ujednání VOP jsou pro nájemce jasná, srozumitelná, přehledná a čitelná bez zvláštních obtíží či omezení, a že mu byla sdělena srozumitelným a jasným způsobem.

 

Podmínky jsou platné od 25.4.2025.